God has a dream~神的夢與我的夢~

我的相片
台北市, Taiwan
God has a dream 雅各的夢,揭示神啟示中最重要的一件事──神渴望在地上得著一個家......。 當我們行走在人生路程的時候,我們突然作了一個夢;在夢中基督自己作到我們裏面...... 這是神的夢,也成為我人生的夢!

2010年9月17日 星期五

*當我說我是......*

When I say......"I am a Christian",     ~當我說我是基督徒時,
I'm not shouting "I am saved."            我並不是在叫喊著 『我是得救的』;
I'm whispering "I get lost !"                而是在低聲的說 『我曾經迷失過』,
That is why I chose this way.              所以,我選擇了這條路。

When I say......"I am a Christian",     ~當我說我是基督徒時,
I don't speak of this with pride.           並不是因為我覺得比你高一等;
I'm confessing that I stumble,             而是承認:我一直在蹣跚而行,
and need someone to be my guide.     所以,我需要一位生命中的嚮導。

When I say......"I am a Christian" ,    ~當我說我是基督徒時,
I'm not trying to be strong.                我並不是在顯示自己很強壯;
I'm professing that I'm weak,              而是在承認自己的軟弱,
and pray for strength to carry on.        並禱告尋求繼續前進的力量。

When I say......"I am a Christian",     ~當我說我是基督徒時,
I'm not bragging of success.               我並不是在吹噓我的成功;
I'm admitting I have failed.                 而是承認自己的失敗,
and cannot ever pay the debt.           並且沒有能力償還所背負的債

When I say......"I am a Christian",    ~當我說我是基督徒時,
I'm not claiming to be perfect...         我並不是在自我宣稱我是完美的;
my flaws are too visible,                    而是讓你看到我生命中的瑕疵是這麼的明顯,
but God believes I'm worth it.           但神相信我是有價值的。

When I say..."I am a Christian",       ~當我說我是基督徒時,
I still feel the sting of pain.                我還是會感到痛如針刺般;
I have my share of heartaches,          但我有神來分擔我的心痛,
which is why I seek His name.           所以我會繼續尋求祂的面。

When I say......"I am a Christian"     ~當我說我是基督徒時,
I do not wish to judge.                     我並不是在評價你;
I have no authority.                         因為我沒有那樣的權柄,
I only know I'm loved.                      我只知道我是被愛著的。 

When I say......" I am a christian",   ~當我說我是基督人時,
I'm declaring that Christ is my life.       我是在宣告:基督是我的生命;
It's no longer I who live,                   現在活著的不再是我,
But Christ who lives in me.                乃是基督在我裏面活著。

When we say ......"we are the church",        ~當我們說我們是召會時,
We are veiwing the goal of God's Econemy,.  我們正注視神經綸的目標,
The building up of the Body of Christ,           基督身體的建造,
To consummate the New Jerusalem.            終極完成新耶路撒冷。


《 http://www.youtube.com/watch?v=jRbNhDbUztM 》

沒有留言:

張貼留言